The Peak District

By dorine on August 24th, 2008
Posted in Nieuws | Comments Off on The Peak District

Hallo allemaal,

Eén van de gebieden in Engeland die ik nog niet gezien had is the Peak District, een prachtige heuvel (berg) rug midden tussen miljoenensteden zoals Manchester en Sheffield. Daar moest hoognodig verandering in komen, bovendien kon het mooi gecombineerd worden met de verjaardag van Roberts zus die daar woont. In het augustus bank holiday weekend zijn we dus voor drie dagen afgereisd naar het midden van Engeland.

Roberts zus woont in Chesterfield, een plaats die ongetwijfeld een prijs zal winnen voor de meest scheve torenspits

Omdat het voor de verandering eens een keer mooi weer was (nou ja, mooi, na een ongelooflijk natte zomer vind je 20 graden en af en toe zon al heel wat) hebben we heel wat afgelopen. Op zaterdag zijn we in de buurt van Chesterfield gebleven, waar het nog niet heel erg bergachtig is (maar wel hoger dan de toppen in Limburg). We hebben er een heerlijke wandeling gedaan met Roberts zus Paula, haar man Mark en hun zoontje Joshua (10).

We genoten van de prachtige vergezichten.

Onderweg zagen we veel vogels, waaronder deze bosuil

Na een hele zomer regen is Engeland erg groen! We genoten in een cafeetje nog van een lokale specialiteit, oatcake (een havermoutpannekoek) met kaas en cranberrysaus, erg lekker.

Joshua was zo lief om deze foto van Robert en mij te nemen.

Op de terugweg hebben we een ommetje gemaakt over de moors (de heidevelden).

De hei stond in bloei, een prachtig gezicht, overal zag je paarse heuvels. ‘s Avonds zijn we nog naar de lokale kermis geweest en hebben we lekker met elkaar pizza gegeten.

De volgende dag zijn Robert en ik er samen opuit getrokken, naar het hart van the Peak District. Daar hebben we een heuvel genaamd Mam Tor beklommen.

In vergelijking met Snowdon was het niets, zo’n 500 meter, maar het was toch een aardig steil klimmetje. Onderweg hadden we wel prachtig uitzicht over het omliggende landschap (dat was dan wel een stuk beter dan Snowdon).

Bovenop de heuvel hebben we heerlijk gepicknickt in de zon. Op de terugweg hebben we nog even rondgekeken in het plaatsje Castleton bij Mam Tor, dat vooral gekenmerkt werd door busladingen toeristen.

Terug hebben we weer een ommetje gemaakt door de heidevelden, we hadden er nog geen genoeg van. Helaas bleek dat we er niet makkelijk op konden wandelen.

Daar kwam de laatste dag verandering in. Met Paula, Mark, Joshua en hun dochter Elisabeth hebben we toen gewandeld bij Curbar Edge, een hoge rotsrichel vlak bij Chesterfield

Het was hier genieten van de hei die in bloei stond. Na een korte wandeling zijn we weer richting Londen gereden.