Op vakantie!

By dorine on June 5th, 2007
Posted in Nieuws | Comments Off on Op vakantie!

Hallo allemaal!

Vorig jaar was het er niet van gekomen, maar dit jaar was het dan eindelijk zo ver: op vakantie met vrienden, met Marieke en Paulien! Hessel, die andere jaren ook met ons meeging, kon helaas niet vrij krijgen deze keer. De bestemming kiezen was niet moeilijk, we wilden allemaal graag op vakantie in Engeland. Het werd het noorden van Engeland, the Lake District en de Yorkshire Dales.

De vakantie begon al heel vroeg voor mij, om kwart over vier ging de wekker en om iets over half zes ‘s ochtends zat ik in de trein. Nog voor de ochtendspits, om kwart over zes, ben ik met de metro het centrum van Londen door gereisd naar station Euston. Daarvandaan ging mijn trein naar Manchester. Op het vliegveld van Manchester had ik met Marieke en Paulien afgesproken. Iedereen was op tijd, dus we troffen elkaar daar al snel. We hadden op het vliegveld al een auto gehuurd, die we hebben opgehaald. We zijn meteen naar het noorden gereden. Rond drie uur waren we in Keswick, onze eerste bestemming in het noorden van the Lake District. We sliepen daar in de lokale jeugdherberg. Deze jeugdherberg was onze laatste keus in dit gebied, maar alle andere dingen die we geprobeerd hebben te boeken, zaten al vol. Ik had een hostel aan een drukke weg verwacht, maar dat bleek alles mee te vallen. Geen drukke weg voor de deur, maar een rustig kabbelend riviertje, met daarachter een mooi park. Geen slecht begin van de vakantie! Onze kamer had ook uitzicht op dit alles. Na onze spullen naar de kamer gesjouwd te hebben, zijn we Keswick gaan verkennen en boodschappen gaan doen bij het buurtsupertje. Keswick is een heel leuk plaatsje, maar wel erg op toeristen gericht, om de twee huizen was er een souvenirswinkel. Ook hebben we de toerist information bezocht en meteen folders ingeslagen voor alle bezienswaardigheden waar we mogelijk naar toe wilden.

Na al het verkenwerk hebben we het rustig aan gedaan, we hadden tenslotte al een lange reis achter de rug. We zijn met een boek in het park tegenover het hostel gaan liggen, heerlijk in het zonnetje want het was prachtig weer in Keswick. Hierna hebben we gekookt en gegeten en zijn we naar het meer gewandeld. The Lake District heet niet voor niets the Lake District, er zijn overal grote meren. Ook Keswick ligt aan een meer, Derwentwater, één van de mooiste meren van the Lake District. We zijn naar het kleine haventje gegaan. Daarnaast was een schapenwei waar we inmochten en vandaar (en vantussen de schapen) hadden we een prachtig uitzicht over het meer

We hebben een flinke poos staan genieten van dit prachtige uitzicht, totdat de zon onder was. Na nog wat pogingen om schapen te knuffelen, zijn we naar ons hostel gegaan waar we vroeg op bed lagen. Meer foto’s van deze dag staan in mijn fotoalbum.