wandelen rond Keswick

By dorine on June 6th, 2007
Posted in Nieuws | Comments Off on wandelen rond Keswick

Hallo allemaal,

De tweede dag van onze vakantie begon al net zo stralend als de eerste. We waren dan ook niet laat op en hebben snel ontbeten. Het mooie weer nodigde enorm uit voor een flinke wandeling, en die stond dan ook in de planning. We zijn naar weer naar het meer gewandeld, waar een klein eindje verder dan waar we gisteren waren gekomen, een prachtig uitzichtpunt bleek te zijn, Friars Crag. Vanaf dit punt keek je over het meer op de hoogste bergen van the Lake District, Scafell en Scafell Pike (950 en 977 meter hoog, de hoogste toppen van Engeland). Een adembenemend uitzicht! Met dit uitzicht liepen we verder langs het meer.

We kwamen langs kleine beekjes in moerasachtige dalen, door bossen en door open velden. De weides in the Lake District zijn heel mooi en we waren er op precies de goede tijd in het jaar: alle weidebloemen, zoals boterbloemen, bloeiden volop. We hebben overigens niet alleen weidebloemen gezien, ook digitalis (vingerhoedskruid), wilde akelei, een soort gele klaproos, en de gele lis bloeiden volop langs ons wandelpad. De weides in the Lake District zijn gescheiden door oude stenen muurtjes, dit is een mooi gezicht op de hellingen van de bergen. We hebben in één van de weides gepicknickt, het echte vakantiegevoel! Onze wandeltocht voerde naar een uitzichtpunt boven op een heuvel, dat via een steile klim en wat geklauter over rotsen bereikbaar was. Het uitzicht was er prachtig! We konden niet alleen het meer zien, maar ook de bergen aan de andere kant van Keswick (ook boven de 900 m hoog).

Vanaf het uitzichtpunt zijn we verder gegaan met het volgende deel van onze wandeling. Dit voerde langs een beekje waaromheen de oevers bebosd waren. Het stroomde vrij snel van de heuvel af, dus af en toe moesten we weer steil klimmen. Nadat onze route het beekje had verlaten, kwamen we weer tussen de weilanden, nu hoog op de hellingen. Overal stonden schapen te grazen. Vroeg in de middag kwamen we bij het uiteindelijke doel van deze wandeling: castlerigg stone circle, een cirkel van 38 grote stenen die waarschijnlijk rond 3000 voor Christus gemaakt is. Hij is waarschijnlijk dus ouder dan Stonehenge!

We hebben er lekker gezeten en van het uitzicht genoten. De steencirkel staat op een kleine heuvel, vanwaar je in alle richtingen hoge pieken ziet. Na een poosje zijn we heuvelaf gelopen, terug naar Keswick. Daar hebben we nog een ijsje gegeten waarna we zijn teruggegaan naar het hostel.

Omdat het nog niet heel laat was, hebben we ook plan B voor die dag nog uitgevoerd. We hebben onze zwemspullen aangetrokken en zijn teruggegaan naar het meer. Op de plaats van de foto bovenaan deze post zijn we heerlijk het meer ingedoken. Het water was helemaal niet zo koud! Het was heerlijk ontspannend om te zwemmen na zo’n lange wandeling. Al zwemmend konden we nog steeds genieten van het prachtige uitzicht over het meer. Een bijzondere ervaring! Na het zwemmen hebben we nog een poos in de zon gelegen in de schapenweide naast het meer. Tegen de tijd dat het te koud werd, zijn we teruggelopen naar Keswick en hebben we een lekker potje pasta gekookt.

Meer foto’s van deze dag kunnen jullie vinden in mijn fotoalbum.